Общи Условия

ОБЩИ УСЛОВИЯ

за ползване на електронен магазин www.viaaqua.bg и сключване на договори от разстояние

1.ПРЕДМЕТ 

Чл. 1. Настоящите правила представляват Общи условия (ОУ/„ПРАВИЛАТА“), прилагани от „ВИА ДАЙМЪНД“ ЕООД („ТЪРГОВЕЦ“/„ПРОДАВАЧ“/„ДОСТАВЧИК НА УСЛУГИ“), за регулиране на отношенията при ползване на онлайн магазина www.viaaqua.bg („ПЛАТФОРМА“/„ОНЛАЙН МАГАЗИН“/„ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН“), достъпни са на едноименния уебсайт в актуалната си редакция и следва да бъдат приети от всички клиенти („ПОТРЕБИТЕЛИ“/„КУПУВАЧИ“/„ПОЛЗВАТЕЛИ НА УСЛУГИ“), които изрично декларират запознаването си с тях преди сключване на договор от разстояние.

2. ДАННИ ЗА ТЪРГОВЕЦА

Чл. 2. „ВИА ДАЙМЪНД“ ЕООД, с ЕИК: 207419533, със седалище и адрес на управление: гр. Варна 9023, ж.к. „Владислав Варненчик“, бл. 402, вх. 2, ап. 24, представлявано от управителя Иванка Александрова Живкова, телефон за контакт: +359886121980, имейл адрес: info@viaaqua.bg, е търговско дружество, вписано в Търговския регистър при Агенцията по вписванията, предоставящо услуги на информационното общество по смисъла на Закона за електронната търговия, а именно – предлага за продажба стоки и предоставя срещу възнаграждение услуги на потребителите чрез онлайн магазина www.viaaqua.bg,  и действа като доставчик на услуги на информационното общество.

3. ДЕФИНИЦИИ

Чл. 3. За целите на настоящите Правила и в съответствие с предвиденото в нормативните актове, изброените словосъчетания трябва да бъдат разбирани по следния начин:

  1.  „електронна търговия“ означава предоставяне на услуги на информационното общество;
  2.  „услуги на информационното общество“ означава услуги, включително предоставяне на търговски съобщения, които обикновено са възмездни и се предоставят от разстояние чрез използването на електронни средства след изрично изявление от страна на получателя на услугата;
  3. търговски съобщения“ са рекламни или други съобщения, представящи пряко или косвено стоките, услугите или репутацията на лицето, извършващо търговска или занаятчийска дейност или упражняващо регулирана професия;
  4. електронен документ“ означава всяко съдържание, съхранявано в електронна форма, по-специално текстови или звуков, визуален или аудио-визуален запис;
  5. договор от разстояние“ означава договор, сключен между търговеца и потребителя, изцяло с електронни средства, за който се прилагат настоящите Правила;
  6.  „доставчик на услуги“ означава физическо или юридическо лице, което предоставя услуги на информационното общество. Това е търговецът/продавачът „ВИА ДАЙМЪНД“ ЕООД;
  7. доставчик на онлайн място за търговия” означава всеки търговец, който доставя на онлайн място за търговия на потребители;
  8.  „получател на услуги“ означава физическо или юридическо лице, което ползва услуги на информационното общество с професионална или друга цел, включително за нуждите на търсене на информация или предоставяне на достъп до нея. Това са клиентите на онлайн магазина, наричани още и „потребители“, „клиенти“ и „купувачи“;
  9. потребителски профил“ е обособена част в уебсайта, съдържаща лична информация за потребителя, предоставена от самия него. Достъпът до потребителския профил се осъществява чрез въвеждане на имейл и парола за достъп или чрез използване на профил във Facebook или Google. Потребителският профил дава възможност на потребителя да разглежда и редактира въведените от него данни, да променя паролата си за достъп и др.
  10. уебсайт“ е обособено място в глобалната Интернет мрежа, достъпно чрез своя унифициран адрес (URL) по протокол HTTP, HTTPS или друг стандартизиран протокол и съдържащо файлове, програми, текст, звук, картина, изображение или други материали и ресурси; 
  11. интернет страница“ означава съставна и обособена част от уебсайт;
  12. IP адрес“ е уникален идентификационен номер, асоцииращ компютър, Интернет страница или ресурс на Потребителя, по начин, който позволява локализирането му в глобалната Интернет мрежа;
  13. сървър“ е устройство или система от свързани устройства, на което или на някое от които е инсталиран системен софтуер за изпълняване на задачи във връзка със съхраняване, обработка, приемане или предаване на информация;
  14. онлайн място за търговия” означава услуга, която чрез използване на софтуер, включително интернет страница, част от интернет страница или приложение, управляван/о от търговеца или от негово име, позволява на потребителите да сключват договори от разстояние с други търговци или потребители;
  15. електронен/онлайн магазин“ представлява уебсайтът www.viaaqua.bg, наричан още и „платформата“ или „системата“;
  16. стоки“ са всички движими вещи, които се предлагат за продажба и за които е качена подробна информация на сайта www.viaaqua.bg иса идентифицирани недвусмислено чрез своите  индивидуализиращи белези като модел, категория, код, произход, цена, визуално представяне и т.н.;
  17. услуги” са всички материални или интелектуални дейности, които се извършват по независим начин, предназначени са за други лица и не са с основен предмет прехвърляне владение на вещ;
  18. продажна цена” е крайната цена за бройка или за определено количество стока или за услуга, включваща данък върху добавената стойност и всички допълнителни данъци и такси;
  19. покана за покупка” е търговско съобщение, което посочва по подходящ начин, в зависимост от използваното средство за осъществяване на търговско съобщение, характеристиките на стоката или услугата и тяхната цена и което дава възможност на потребителя да направи покупка;
  20. договор за продажба” е всеки договор, по силата на който търговецът прехвърля или се задължава да прехвърли собствеността на стоки на потребителя, включително договорите, имащи за предмет едновременно стоки и услуги;
  21. договор за услуга” е всеки договор, по силата на който търговецът предоставя или се задължава да предостави услуга на потребителя;
  22. количка“е секция в уебсайта, в която се съдържа информация за всички избрани от потребителя артикули преди поръчката на същите да бъде завършена;
  23. поръчка“ представлява резултатът от действия в определена поредност на конкретен потребител, които представляват оферта за сключване на договор от разстояние с търговеца по отношение на конкретни стоки, избрани от потребителя и поместени в количката.

4. РЕД И УСЛОВИЯ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

Чл. 4. Платформата www.viaaqua.bg  представлява публична покана за сключване на договор от разстояние за покупко-продажба на стоки и предоставяне на услуги.

Чл. 5. (1) За ползване на платформата потребителят може да създаде свой уникален потребителски профил, като въведе имейл адрес и свободно избрана от него парола за достъп, както и да ползва съществуващи профили в Google и Facebook. Възможна е и поръчка като гост, за която е необходим само валиден имейл адрес.

(2) Потребителят се задължава да въвежда точни и актуални данни в потребителския си профил, а в случай на промяна на някои от тях – своевременно да актуализира данните, посочени при регистрацията.

(3) Предполага се, че електронната идентификация при ползване на платформата е автентична, т.е. електронните изявления на потребителите са извършени от лицата, посочени в данните, предоставени от самите тях, и тези данни са действителни и актуални към момента на извършване на поръчката.

(4) Потребителите декларират, че имат навършени 18 години и се задължават да не предоставят неверни данни с цел извършване на поръчка. Всички поръчки, за които продавачът има основание да счита, че са измамни или извършени въз основа на неверни данни, или поръчки, които не съдържат достатъчно данни за идентификация на купувача, се анулират, като търговецът може да сезира компетентните органи в някои случаи.

(5) Потребителят полага разумни усилия да запази конфиденциалността на данните си и да не разрешава достъп до потребителския профил на трети лица, а в случай на злонамерена атака, която води до нарушение на сигурността на личните му данни, следва да информира търговеца, за да предотврати злоупотреби.

(6) Потребителят може да промени паролата си за достъп по всяко време и да генерира нова, за което получава мейл потвърждение от страна на търговеца.

(7) Потребителят може по всяко време да изтрие своя потребителски профил, като това действие няма да засегне бъдещите му отношения с търговеца, нито би било пречка за създаване на нов потребителски профил.

Чл. 6. (1) За да инициира поръчка, клиентът следва да избере стока/услуга от онлайн магазина с конкретни характеристики (вид, количество, цена, срок и др.),  след което да добави избраното в секция “Количка”.

(2) Преди завършване на поръчката системата предоставя възможност за внасяне на промени в нея чрез бутона „Преглед на количката“.

(3) Възможно е преди да завърши поръчката си клиентът да приложи Промо код/Код за отстъпка или да обнови Количката чрез съответните бутони.

(4) До потвърждаване на окончателния си избор, клиентът може да продължи с пазаруването, добавяйки други стоки, както и да промени адреса за доставка или данните за съставяне на фактура или да прави бележки към поръчката в обособеното за това поле. Преди да завърши поръчката, избирайки бутона „Завърши поръчката“, потребителят предоставя необходимите лични данни и данни за доставка, избира начин на доставка , запознава с Политиката за защита на личните данни, както и с настоящите Общи условия, които стават неразделна част от сключения между страните договор. Потвърждението на поръчката от страна на клиента се счита за отправяне на оферта до търговеца за сключване на конкретен договор по определени от клиента, при завършване на поръчката, условия.

(5) Онлайн магазинът изпраща на посочената от потребителя електронна поща 1) потвърждение за приемане на предложението или 2) отказ да приеме офертата. При получаване на потвърждение, договорът за продажба на стоки между клиента и търговеца се счита за сключен.

(6) Потвърждението по предходната алинея съдържа данните относно поръчката, стойността й, избрания начин на доставка, време за изпълнение на поръчката, адреса и данните за контакт на клиента и данни за връзка с магазина.

(7) Без да се ограничава правото на клиента да откаже изпълнението на договора съгласно съответните законови разпоредби, същият може да отмени поръчката до получаване на потвърждението за приемане на офертата за покупка от страна на магазина, т.е. преди да получи имейл, потвърждаващ приемането на поръчката за изпълнение. В този случай клиентът трябва незабавно да се свърже с магазина, включително по електронен път, като изявлението трябва да бъде последвано от потвърждение по електронна поща.

Чл. 7. (1) Поръчки могат да се правят по всяко време на денонощието, но е възможно потвърждението на поръчката да не бъде осъществено в рамките на същия календарен ден.

(2) В случай на увеличено количество поръчки или при намален обем работа поради официални празници и почивни дни е възможно забавяне при обработване на поръчките.

5. ВИДОВЕ СТОКИ И УСЛУГИ

Чл. 8. Търговецът предлага за продажба следните стоки: филтриращи средства за пречистване на вода; филтриращи машини/системи; вендинг машини за питейна вода; филтриращи модули; филтриращи апарати за водоснабдителни системи; водни филтриращи устройства; мембранни филтриращи устройства за апарати/системи за пречистване на вода; оборудване за обработка на вода, именно филтриращи елементи и системи за обратна осмоза; химически инсталации за пречистване на питейна вода; уреди за пречистване на вода за домакински и промишлени цели; електрически филтри за пречистване на вода за домакински и промишлени цели; уреди/системи за пречистване на вода за производството на питейна вода; инсталации за снабдяване с питейна вода.

Чл. 9. Търговецът предоставя следните услуги срещу възнаграждение: 

  1. наем на оборудване;
  2. монтаж – услугата е безплатна за градовете, в които търговецът разполага с отворени офиси, а за всички останали населени места на територията на Република България цената е 1 лв без ДДС/км в двете посоки от най-близкия негов офис. В цената на услугата влиза само стандартен монтаж с времетраене до 30 минути с наличните към продукта компоненти за инсталация. При нужда от допълнителни компоненти и време за извършване на услугата, то потребителят следва да ги заплати.
  3. поддръжка в следните едногодишни абонаментни пакети:
  4. Абонамент 12м UF – включва две посещения – на 6-ти (смяна на  Sediment filter, Precarbon filter, профилактика) и на 12-ти месец (смяна на  Sediment filter, Precarbon filter, UF filter, Post Carbon filter, профилактика);
  5. Абонамент 12 м RO – включва две посещения – на 6-ти (смяна на  Sediment filter, Precarbon filter, профилактика) и на 12-ти месец (смяна на  Sediment filter, Precarbon filter, RO membrane filter, Post Carbon filter , профилактика);
  6. Абонамент 12 м UF+Alkaline – включва две посещения – на 6-ти (смяна на  Sediment filter, Precarbon filter, Alkaline filter, профилактика) и на 12-ти месец (смяна на   Sediment filter, Precarbon filter, Alkaline filter, UF filter, Post Carbon filter, профилактика).

Чл. 10. (1) При поръчка на услуги потребителят трябва да посочи за коя стока желае да ползва въпросната услуга.

(2)  Потребителят може да избере само услуга, съвместима със стоката. 

(3) „ВИА ДАЙМЪНД“ ЕООД изпълнява услугата за избраната от потребителя стока и няма задължение да я изпълнява за други стоки.

Чл. 11. Търговецът може по всяко време да променя предлаганите от него стоки и/или услуги, като добавя нови такива или премахва вече съществуващи.

6. ПЛАЩАНЕ – НАЧИНИ, ПОСЛЕДИЦИ

Чл. 12. Продажните цени и цените за доставка на уебсайта са в български лева, с вкл. ДДС, като за всяка стока/услуга е посочена съответната крайна цена, като същата не подлежи на договаряне с клиента.

Чл. 13.  Възможните начини за плащане, достъпни на Платформата, са следните:

  1. наложен платеж – възможен при избор на доставка на стока с куриер. При заявяване на услуга, която се предоставя от техническия екип на търговеца, напр. монтаж, не се приема този начин на плащане.
  2. с кредитна/дебитна карта – за всички стоки и услуги;
  3. с банков превод – за всички стоки и услуги;
  4. с кредит от финансова институция („Ти Би Ай Банк“ ЕАД) –при поръчка на стоки и/или услуги на стойност над 150 лева.

 Чл. 14. (1) При избор на плащане по чл. 13, т. 2 потребителят автоматично се пренасочва към платежния сървър на „АЛИАНЦ БАНК БЪЛГАРИЯ” АД.

 (2) Видовете банкови карти, които се приемат, са: дебитни, кредитни и бизнес карти Visa и Mastеrcard, като на сървъра на търговеца не се съхранява информация за използваната карта. 

(3) Плащанията се осъществяват посредством програмите за сигурност MasterCard Identity check и VISA Secure, а купувачът може да бъде препратен в линка за обработка на 3D- защитено плащане, когато се изисква подобна идентификация.

(4) Клиентът е длъжен да въвежда коректно данните за плащането /номер на карта, дата на валидност, и др./, а търговецът – да издаде фактура, която да изпрати на купувача по имейл и в която е посочено, че стоката/услугата е платена с карта № хххххх***хххх при  поръчка № ХХХХ.

Чл. 15. (1) При избор на плащане по чл. 13, т. 4 потребителят следва да избере опцията „Плати на вноски с TBI”, след което се пренасочва към сайта на „ТИ БИ АЙ БАНК“ ЕАД, за да попълни данните си и да кандидатства за кредит.

(2) „ВИА ДАЙМЪНД“ ЕООД не участва по какъвто и да е начин в кредитирането на покупката, както и в което и да е от отношенията във връзка с кредитирането, включително, но не само в определянето на условията за кандидатстване за кредит, одобрението или отказа за кредитиране, определянето на условията и срока на договора за кредит, непогасяване на дължими вноски и последиците от това и др. 

(3) След одобрение и сключване на договора за потребителски кредит с финансовата институция същата изпраща уведомление до „ВИА ДАЙМЪНД“ ЕООД . Потвърждаването на поръчката от страна на продавача се извършва само след като финансовата институция надлежно уведоми „ВИА ДАЙМЪНД“ ЕООД, че кандидатът е одобрен и е сключен договор с него, както и след като е платена първата вноска по кредита, ако има такава.

Чл. 16. Клиентът получава проформа фактура за направената поръчка или фактура за извършеното плащане на посочената от него електронна поща.

Чл. 17. Магазинът си запазва правото да откаже да изпълни поръчката по договора за продажба, когато:

  1. плащането не е получено от търговеца в рамките на 48 часа след завършване на поръчката – при избор на плащане с карта или банков превод;
  2. данните за контакт с клиента са непълни и/или неточни.

(2) Изпълнението на поръчката започва, когато плащането бъде отразено по сметката на търговеца – при избор на плащане с карта или банков превод, а във всички останали случаи след потвърждаване на поръчката търговецът предприема действия по обработването й и изпълнение на задължението си за доставка.

7. ДОСТАВКА

 Чл. 18. Когато цената на поръчаните стоки/услуги надвишава 100 лева, разходите за доставка са за сметка на продавача.

Чл. 19. (1) Стоките се доставят до офис на „Спиди“ АД, посочен от клиента в поръчката, а срокът за доставка по конкретната поръчка се посочва в потвърждението по чл. 6, ал. 5 от настоящите Общи условия.

(2) Обикновено срокът за доставка е 14 календарни дни, но в случай на увеличено количество поръчки или при намален обем работа поради официални празници и почивни дни, същият може да бъде удължен до 30 календарни дни.

Чл. 20. (1) Когато доставката се извършва чрез куриер, срокът се определя от правилата за работа на „СПИДИ“ АД.

(2) Продавачът осигурява подходящото опаковане на стоките и изпращането на придружаващи документи. 

(3) Само купувачът или упълномощено от него лице, след удостоверяване на самоличност и полагане на подпис върху придружаващите документи, имат право да получат пратката.

(4) При извършване на доставката, стоките следва да бъдат прегледани внимателно от Потребителя и/или упълномощено от него лице.  

(5) Ако в пратката не се съдържа изискуем документ,  купувачът може да го поиска незабавно, като информира търговеца за пропуска.

(6) При приемане на доставката от Потребителя без забележки, всички и всякакви последващи претенции за външни видими дефекти на получената стока се явяват неоснователни и като такива не следва да бъдат удовлетворявани.

Чл. 21. (1) Когато купувачът е заявил услуга за монтаж, следва да бъде осигурен достъп на техническия екип на търговеца, който доставя стоката и извършва монтажа. 

(2) За извършения монтаж се подписва двустранен протокол.

(3) При отсъствие на клиента или на предварително упълномощено от него лице на адреса, посочен за монтаж в уговорения за предоставяне на услугата час, клиентът губи правото си на безплатен монтаж и ще бъде таксуван за последващ такъв.

(4) В случай на поръчка, направена при промоционални условия (Black Friday, празнични намаления и др.), клиентът няма право на безплатен монтаж.

Чл. 22 (1) В случай че потребителят или трето упълномощено от него лице не бъдат намерени в срока за доставка на посочения в поръчката адрес или не бъде осигурен достъп и условия за предаване и монтаж на стоките в този срок, включително ако потребителят или третото упълномощено лице не посетят избрания от тях офис на куриера, за да получат стоките, или потребителят не заплати цената на доставката, когато има такава, или цената на стоките и/или услугите, „ВИА ДАЙМЪНД“ ЕООД има право едностранно, без предизвестие да развали договора по вина на потребителя, за което го информира на посочения в Поръчката имейл адрес.

(2) При едностранно прекратяване по вина на потребителя, последният дължи разходите за доставка и връщане на стоките в 14-дневен срок от развалянето на договора.

8. ФОРСМАЖОР

Чл. 23. (1) Нито една от страните няма да носи отговорност за неизпълнението на договорните си задължения, ако подобно неизпълнение се дължи на форсмажорно обстоятелство. 

(2) Форсмажорно обстоятелство е непредвидимо събитие, извън контрола на страните, което не може да бъде избегнато, и за което изправната страна е уведомена в 7-дневен срок от настъпването му.

(3) Ако страната, която дължи изпълнение, е била в забава към момента на настъпване на форсмажорното събитие, то тя не може да се позове на него във връзка с неизпълнението на задължението си.

9. СПЕЦИАЛНИ ПРАВИЛА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ /ПРАВО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА. ГАРАНЦИЯ. РЕКЛАМАЦИЯ. /

9.1. ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА

Чл. 24. (1) Потребителят може да направи отказ от сключения договор от разстояние без да се мотивира в 14-дневен срок от получаването на стоката/сключването на договор с предмет предоставяне на услугата.

(2) Клиентът следва да отправи писмено изявление до търговеца, вкл. да попълни Формуляр за отказ, образец на който може да бъде намерен на сайта. С изпращането на формуляра потребителят връща и стоката, когато предметът на договора е покупко-продажба на стока.

(3) При получаване на формуляра за отказ от договора търговецът незабавно изпраща на клиента потвърждение за получения отказ.

(4) Потребителят се задължава да върне стоката в търговски вид, който позволява последващата й продажба, освен ако разопаковането на стоката води до очевидно нарушаване на търговския й вид. В случай на нарушен търговски вид, доставчикът има право по своя преценка да откаже да приеме отказ от договора или да начисли на потребителя разходи за възстановяване на стоката в търговски вид.

Чл. 25. Потребителят няма право да се откаже от сключения договор от разстояние в следните случаи:

  1. при доставка на стоки, за които е избрал и услуга за монтаж – когато монтажът е бил извършен от техническия екип на „ВИА ДАЙМЪНД“ ЕООД;
  2. при доставка на услуги, предоставени изцяло или частично, вкл.  на елемент от тях, в случай че услугата е многокомпонентна;
  3. при доставка на опаковани стоки, когато след доставката е нарушена целостта на опаковката и същите не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
  4. при доставка на стоки, които след доставката, поради естеството си, са се смесили с други стоки, от които впоследствие не могат да бъдат отделени.

Чл. 26. (1) Когато потребителят е упражнил правото си на отказ от договора от разстояние, търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора.

(2) Търговецът е длъжен да възстанови получените суми, като използва същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната трансакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за потребителя.

(3) Търговецът няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките, когато потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка.

(4) Магазинът може да забави възстановяването на плащанията, докато не получи стоката или доказателство за изпращането й, в зависимост от това кое събитие настъпи по-рано.

Чл. 27. При онлайн покупка на изплащане по чл. 13, т. 4 от настоящите ОУ потребителят задължително следва да отправи всички свои претенции за възстановяване на заплатената цена директно към съответната финансова институция, кредитирала онлайн покупката, предмет на отказа от договор.

9.2. ГАРАНЦИЯ

Чл. 28. (1) Продавачът предоставя гаранция за стоката за срок от 24 месеца за потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите /ЗЗП/, считано от предаването й на купувача.

(2) Ако стоката е закупена от юридическо лице, гаранцията не се определя от ЗЗП, но не може да бъде по-малко от 12 месеца.

Чл. 29. (1) Продавачът не отговаря за повреди и отклонения от качеството на стоката, възникнали вследствие на нейната неправилна експлоатация от страна на купувача.

(2) За филтри и консумативи търговецът не предоставя гаранция.

(3) Не се покриват щети вследствие на неизправности, причинени от водопроводната и електрическите мрежи.

9.3. РЕКЛАМАЦИЯ

Чл. 30. (1) Потребителят има право да предяви рекламация пред търговеца, когато характеристиките на стоката не съответстват на описанието в онлайн магазина и договора.

(2) Клиентът следва да отправи писмено изявление до търговеца, вкл. да попълни Формуляр за рекламация, образец на който може да бъде намерен на сайта.

(3) Търговецът отговаря за всяка липса на съответствие, която се прояви до 2 години от доставката. През първата година купувачът не трябва да доказва, че недостатъкът е съществувал към момента на доставката.

Чл. 31.  (1) Рекламацията се предявява писмено пред търговеца или пред упълномощено от него лице, онлайн или в търговски обект на търговеца.

(2) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията и адрес за контакт, като прилага касови бележки, фактури, приемо-предавателен протокол и др. документи, установяващи претенцията по основание и размер.

(3) Предявената рекламация се вписва в нарочен регистър, като на клиента се издава документ, съдържащ датата, номера, под който рекламацията е вписана в регистъра, вида на стоката и подпис на лицето, приело рекламацията.

(4) Рекламацията се разглежда в срок до 30 календарни дни от вписването й в регистъра по предходната алинея, като за удовлетворяването й се съставя протокол в 2 /два/ екземпляра – по един за търговеца и потребителя, а в случай на неудовлетворяване – търговецът мотивира отказа си.

(5) Предявяването на рекламация пред търговеца не е пречка за предявяване на иск в съда.

Чл. 32. Предявявайки рекламация, потребителят може да поиска замяна или поправяне на стоката, за да бъде приведена в съответствие с уговореното в договора, намаляване на цената или отказ от договора и  връщане на платената цена.

Чл. 33. (1) Търговецът си запазва правото да извърши замяна вместо поправяне, както и обратното, ако посоченият от клиента начин за удовлетворяване на рекламацията  изисква прекомерни усилия и/или разноски или се окаже невъзможен за изпълнение.

(2) В случая по предходната алинея, когато първоначалното искане не е удовлетворено, потребителят има право да се откаже от договора, както и да поиска намаляване на цената.

(3) В случай че клиентът избере да замени стоката с друга, която е на по-висока стойност, той заплаща разликата, а ако стойността е по-ниска, продавачът възстановява разликата в цените. Разходите за уважена рекламация и доставка при замяна на стоката, ако има такива, се поемат от търговеца.

Чл. 34. Потребителят има право да се откаже от договора или да поиска намаляване на цената, когато:

  1. когато замяната и/или поправянето не са били извършени в съответствие със законовите изисквания и по начин, който удовлетворява клиента;
  2. след замяната/поправянето несъответствието продължава да е налице;
  3. несъответствието е толкова съществено, че намаляването на цената или отказът от договора се явяват по-подходящи начини за удовлетворяване на рекламацията в конкретния случай;
  4. в случаите по чл. 29, ал. 2.

Чл. 35. (1) Във всички случаи, в които рекламацията се удовлетворява чрез възстановяване на заплатената сума или замяна на стоката, стоката следва първо да бъде върната в състоянието, в което e получена, в оригиналната опаковка и придружена от всички оригинални документи. 

(2) Всякакви следи от експлоатация, липси и/или наличие на допълнителни дефекти, дължащи се на експлоатация от страна на потребителя или свързани с повреда по време на транспорт и т.н., дават право на търговеца да откаже удовлетворяване на рекламацията или да намали нейния размер.

10. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ

Чл. 36. Платформата взима всички необходими, възможни и изискуеми от приложимите нормативни актове технически и организационни мерки за защита на лични данни на потребителите. Посетителите на уебсайта потвърждават чрез специална отметка, че са запознати с Политиката за защита на личните данни на онлайн магазина и разбират принципите и целите на обработване на личните им данни.

11. ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ

Чл. 37. (1) Цялото съдържание на Платформата, а именно –  логото, фигурите и текстът, съдържащи се в него, надписи и изображения, схеми, графики, дизайн, база данни, описания, и други обекти на интелектуалната собственост и авторското право,  съдържанието на Общите условия, са собственост на  „ВИА ДАЙМЪНД“ ЕООД или на трети лица, от които търговецът е получил съгласие за възпроизвеждане по силата на договор за използване на обекта на интелектуалната собственост и/или авторското право. 

(2) Забранява се копиране, разпространение, публикуване, предоставяне на трети лица и промяна по какъвто и да е начин на цялото или част от съдържанието на уебсайта без изричното съгласие на търговеца.

12. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 38. (1) За всички неуредени въпроси се прилагат законите на Република България, а спорове между страните ще бъдат разрешавани от компетентния съд.

(2) Потребителите могат да използват Европейската платформа за онлайн решаване на спорове (ОРС), достъпна на / http://ec.europa.eu/odr / – единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат възникналите споровете помежду си.

Чл. 39. (1) По въпроси, които не са обхванати от настоящите Правила, се прилагат съответните разпоредби на българските Закон за защита на потребителите, Закон за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Закон за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки, Закон за задълженията и договорите, Търговски закон, Закон за електронната търговия, както и разпоредбите на други закони, приложими за дейността и функционирането на Магазина.

(2) Недействителността на някое от тези Правила няма да води до недействителност на сключения между търговеца и потребителя договор.

(3) Измененията на Общите условия не засягат сключени преди това договори от разстояние с потребители.

Чл. 40. В сайта може да се съдържат интернет връзки към други сайтове. Търговецът не носи отговорност за политиката на поверителност и условия за ползване на уебсайтове, които не администрира, както и за друга информация, съдържаща се в тях.

Чл. 41. Органите, отговорни за контрола върху дейността на търговеца във връзка с настоящите Правила и сключването на договори от разстояние, са следните:

КОМИСИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ

Адрес: гр. София, бул. бул. „Цветан Лазаров” No 2

Тел.: 02/9153518

Факс: 02/91-53-525

Еmail: kzld@cpdp.bg

КОМИСИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ

Адрес: гр. София, ул. “Врабча” No 1, ет. 3,4 и 5

Тел.: 02/933 0565

Факс: 02/9884218

Еmail: info@kzp.bg

Настоящите Правила влизат в сила за всички Ползватели от 01.10.2023 г. и са неразделна част от сключения между търговеца и потребителя договор.

Количка
Вход

Все още нямаш акаунт?